A legjobb hazai kortárs művészeti magazin már blogon is követhető: ez a Kortárs Delikát.
Mi mással is kezdhetnénk, mint saját pop-up kiállításunkkal. Ha valaki még nem tudná, a pop-up egyestés villámkiállítás. Új műfaj, illetve inkább a megnyitó újraértelmezése. Kihagyhatatlan társasági esemény az intézményi kötöttség mindenféle izzadságszaga nélkül. A helyszín mindig változik, az időpont meglepetés (csak az adott héten derül ki a Facebookon), az élmény garantált, a színvonal pedig ötcsillagos. Legalábbis a Flash Art esetében.
Ezúttal a külső Váci útra nyíló ipartelep egyik üzemcsarnokát néztük ki magunknak. Itt tevékenykedik öt fiatal festő, a Budapest Art Factory égisze alatt. A Factory mindent tud, amit egy jó loftnak tudnia kell: romantikus vastraverzek, nyikorgó lépcsők, szürke betonpadozat és hófehérre mázolt falak. A tisztaság és az évtizedes mocsok ideális elegye. (Van pár tágas műterem az itt dolgozó festőknek és egy a külföldi vendégművészeknek.) Az emeleti „balkonról” a gyártelepre látni, mögötte kezdődik a gipszkartonfalakkal körbevett kiállítótér. Tízméteres belmagasság, fesztelen bőrkanapé – és elsőosztályú műtárgyak, mind a legfrissebb lapszámból válogatva.
A prímet a címlapos ananász, illetve készítője, Puklus Péter viszi. A fiatal konceptfotós a beállításokkal és a dögös avantgárd utalásokkal játszik. Szerelmes gyertyákkal kidekorált ananásza például egy műtermi fotózást imitál, valós elemekkel, objektként. Masszívan keretezett fotói pedig a csendéletből gyártott városi látképeknek tűnnek. Szobrászi szépségű szürkékkel árnyalt, kihajtogatott doboza mellett a szép lassan világsztárrá váró Maurer Dóra egy korai rajzkísérlete lógott. A hetvenes évek felelget 2009-nek.
A lecsupaszított csontváz-esztétikum amúgy is nagy sláger. A Londonból tavaly hazatelepült szigorúan absztrakt pöttyrajzoló, Keserü Károly például saját színes mátrixával egy non-figuratív amerikai szupersztárt, Agnes Martint gondolta újra. Itt már minden csak redukció, sőt a redukció redukciója. Akárcsak a fiatal grafikus, Boros Mátyás falra pakolt és traverzekről lelógatott három dimenziós rajzolataiban, amik az automatikus firkák felnagyított, műtárggyá fabrikált szobrai. Úgyis mint a spontaneitás megdicsőülése.
A fotókat megbízható képszállítónk, Erdei Gábor (Art Detektor) készítette. Még több kép itt.
© Flash Art Hungary / Erdei Gábor