Még hogy nincs elég jó kortárs kiállítás Budapesten? Hogy egy kultúrsivatagban élünk? Kiválogatni is nehéz volt azt a kettőt az aktuális tárlatok közül, amit muszáj megnézni!

Ritkán jön ilyen feltörekvő nemzetközi üstökös Pestre kiállítani, mint az iráni születésű, holland Navid Nuur. A Trafónak mégis sikerült levadásznia egy egyéni kiállítás erejéig. Fifikás monokróm-absztrakt gesztusok és a festészet határainak körbejárása: fényvisszaverő képek sötétkamrában, festékhez kevert vitamin, színes gyurmák. Plusz hétköznapi élmények bedolgozása a diszlexiától a gördeszkáig.
Nuur hol gyurmát nyomkod a falra:

Hol monokróm festményeket készített heves füstöléssel:

Vagy csinál egy hosszú interjút – magával a fekete színnel!

A sötétkamrában pedig meg kell küzdeni a festmény látványáért:


≡ ≡ ≡
Nuurral ellentétben Puklus Péter fotós és magyar. Annak a fiatal nemzedéknek a tagja, akit már jobban érdekel a média természeténél a fénykép képzőművészeti kontextusa és tálalása. Nagyon frappáns kiállítást rendezett a Trapéz Galériában, egy készülő fotókönyv anyagából válogatva. A téma egy fiktív szerelmi történet a sorsüldözött 20. századi Kelet-Európából.
Részvevők:
Egy alig olvasható grafiti (Life is techno).

Két barkácsolt konstruktivista felszabadulási emlékmű.


Egy műtermi árnyékokat vető, reflektorokkal felvértezett létra és pár fotó.

Meg egy pörgethető fotófüzet.

≡ ≡ ≡
És akkor még nem beszéltünk a szintén Budapesten ralizó párizsi magyarokról, a feltörekvő Société Réaliste duóról és a kilencven feletti absztrakt madame-ról, Reigl Juditról! (De talán még beszélünk róluk, csak kicsit később.)
A fotókat megbízható képszállítónk, Erdei Gábor (Art Detektor) készítette. Még több kép itt és itt.
© Flash Art Hungary / Erdei Gábor
Navid Nuur Color me Closely című kiállítása 2014. március 23-ig látható a Trafó Galériában.
Puklus Péter Texts and Signs (The Epic Love Story of a Warrior) című kiállítása 2014. április 4-éig látható a Trapéz Galériában.